Η τροφή σου το φάρμακό σου...το φάρμακό σου η τροφή σου

5 φυσικοί τρόποι για σφιχτή επιδερμίδα σε όλο το σώμα



Όπως κάθε τι στο σώμα μας χρειάζεται σωστή συντήρηση για να διατηρείται σε καλή και υγιή κατάσταση αλλά και όψη, έτσι και το δέρμα μας απαιτεί φροντίδα με κατάλληλους τρόπους ώστε να μπορεί να παραμένει σφιχτό, σφριγηλό και τονωμένο.

Οι παράγοντες που οδηγούν την επιδερμίδα μας να χάσει την ελαστικότητά της και να διψάει για σύσφιξη, είναι πολλοί: λανθασμένη ή ελλιπής διατροφή, έλλειψη απαραίτητων βιταμινών, αυξομειώσεις στο βάρος μας, εγκυμοσύνες, ηλικία και γήρανση, έκθεση σε ηλιακή ακτινοβολία, λάθος συνήθειες και τρόπος ζωής. Για να νικήσεις τις συνέπειες των παραγόντων αυτών και να διατηρήσεις μία σφιχτή επιδερμίδα σε όλο το σώμα σου, χρειάζεται να βρεις τρόπους για την απαραίτητη σύσφιξη, τόνωση και ενίσχυση της ελαστικότητας του δέρματος.

Κάποιοι επιλέγουν έναν πιο «προχωρημένο» τρόπο για να επιτύχουν την επιθυμητή σύσφιξη στο δέρμα τους, όπως είναι η επέμβαση. Μία πιο ριζική και ριψοκίνδυνη επιλογή. Προτείνονται όμως πολύ πιο απλοί και φυσικοί τρόποι για σφιχτή επιδερμίδα σε όλο το σώμα και αυτούς θα παρουσιάσουμε στο παρόν άρθρο. Μιλάμε για τη διατροφή, την άσκηση, την κατάλληλη περιποίηση κι έναν υγιή τρόπο ζωής.

Οι καλύτεροι τρόποι για να αποκτήσεις σφιχτή επιδερμίδα σε όλο το σώμα σου

Διατροφή και σωστή θρέψη

Για να διατηρήσεις μία σφιχτή επιδερμίδα σε όλο το σώμα και να είναι το δέρμα σου πάντα ελαστικό, σταθερό και σφριγηλό, χρειάζεται η κατάλληλη θρέψη μέσω μιας σωστής διατροφής και συγκεκριμένων υγιεινών φαγητών που μας γεμίζουν ωφέλιμα θρεπτικά συστατικά. Πρώτο λόγο στη διατροφή για σφιχτό δέρμα έχουν τα φρούτα και τα λαχανικά, κυρίως σε αγνή ακατέργαστη μορφή (ωμά). Προσφέρουν σημαντικά οφέλη στην επιδερμίδα καθώς είναι πλούσια σε βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία. Μπορείς αν προτιμάς να επιλέγεις χυμούς, καθώς επίσης και να ετοιμάζεις σε καθημερινή βάση διάφορα smoothies από φρούτα και λαχανικά και να τα καταναλώνεις ως πρωινό. Να αναφέρουμε ότι πολύ θρεπτικός για το δέρμα μας είναι ο χυμός από ρόδι καθώς περιέχει κάποιες ουσίες, τις ανθοκυανίνες, οι οποίες ενισχύουν τα τείχη των αιμοφόρων αγγείων που δίνουν στην επιδερμίδα θρεπτικά συστατικά. Επίσης, τα αντιοξειδωτικά που υπάρχουν στο ρόδι και σε άλλες τροφές είναι σύμμαχοι στον πόλεμο κατά των ελεύθερων ριζών που έχουν επιβλαβείς συνέπειες στο δέρμα. Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε ότι πάρα πολύ ωφέλιμα για το δέρμα μας είναι τα Βραζιλιάνικα καρύδια τα οποία περιέχουν σελήνιο και συμβάλλουν στη διατήρηση της ελαστικότητας.

Πρόσληψη σημαντικών βιταμινών

Σύμφωνα με συμπεράσματα ερευνητών και μελετών, για τη σύσφιξη της επιδερμίδας μας και για την προστασία της από την καταστροφική ηλιακή ακτινοβολία, ιδιαίτερα βοηθητική είναι η πρόσληψη βιταμινών C και E. Επίσης και η τοπική χρήση τους βοηθάει σημαντικά. Η χρήση της βιταμίνης C τοπικά, επαναφέρει την ελαστικότητα του δέρματός μας και συμβάλλει στη σύσφιξή του. Η τοπική χρήση της βιταμίνης B (μέσω κρέμας) ενυδατώνει τα κύτταρα του δέρματος και συσφίγγει την επιδερμίδα.

Περιποίηση της επιδερμίδας

Πέρα από την εσωτερική θρέψη και ενυδάτωση μέσω της διατροφής αλλά και των βιταμινών, είναι απαραίτητη ως βοήθεια και η περιποίηση της επιδερμίδας μας μέσω προϊόντων και κατάλληλης φροντίδας.

Για να τονώσεις το δέρμα σου και να παρέχεις σύσφιξη, καλό είναι να κάνεις κατά διαστήματα απολέπιση στην επιδερμίδα για να αφαιρούνται τα νεκρά κύτταρα αλλά και να διεγείρεται η κυκλοφορία. Το δέρμα έτσι παίρνει θρεπτικά συστατικά και οξυγόνο που είναι απαραίτητα για να ανανεώνεται. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις κάποιο προϊόν εμπορίου ή να φτιάξεις ένα δικό σου.
Μπορείς επίσης να χρησιμοποιείς κάποιο έλαιο για να διατηρείς ενυδατωμένη την επιδερμίδα σου. Θα το εφαρμόζεις μετά το ντους και θα κρατάει την υγρασία βελτιώνοντας και την ελαστικότητα του δέρματος. Καλή επιλογή είναι τα διάφορα baby oil , το αμυγδαλέλαιο ή το καστορέλαιο.
Τουλάχιστον μία φορά την ημέρα μπορείς να εφαρμόζεις μία κρέμα ή λοσιόν ιδανική για σύσφιξη του δέρματος. Καλό είναι να περιέχει στα συστατικά της βιταμίνες Α και Ε καθώς και κολλαγόνο που είναι ιδανικά για τη σύσφιξη της επιδερμίδας μας. Αν προτιμάς κάποιο καθαρά φυσικό προϊόν, η αλόη βέρα είναι ιδανική για αυτή τη δουλειά.
Τέλος, ολοκληρώνοντας τις συμβουλές περιποίησης του δέρματος, μπορείς και σε σώμα και σε πρόσωπο να εφαρμόζεις τις ίδιες μάσκες. Αυτές που δυναμώνουν και τονώνουν το δέρμα μας, είτε από εμπόριο, είτε σπιτικές με αγνά υλικά. Μία με δύο φορές εβδομαδιαίως είναι ιδανική συχνότητα για την εφαρμογή.

Συστηματική σωματική άσκηση

Η σωματική άσκηση δε διατηρεί μόνο το σώμα σφιχτό και τονωμένο αλλά και την επιδερμίδα του καθώς επίσης βοηθάει στην κυκλοφορία. Γι’ αυτό και είναι σημαντική για μια σφιχτή επιδερμίδα σε όλο το σώμα. Για τους μύες του προσώπου και του λαιμού υπάρχου ειδικές ασκήσεις προσώπου για τόνωση και σύσφιξη καθώς και «face yoga».
Για τις υπόλοιπες μυϊκές ομάδες (μπράτσα, μηροί, κοιλιά, κλπ) πέρα από την αεροβική που χρησιμοποιούμε για απώλεια λίπους, είναι απαραίτητες οι ασκήσεις με κάποια βάρη. Για τη σύσφιξη και τόνωση μυών χρειάζονται ασκήσεις που ενδυναμώνουν και συσφίγγουν. Επίσης και η γιόγκα βοηθάει πολύ το δέρμα στο σώμα μας και την κυκλοφορία και συστήνεται ειδικά μετά από χαλάρωση που προκύπτει από απώλεια βάρους. Μερικά μαθήματα την εβδομάδα θα σε βοηθήσουν.

Αλλαγές στον τρόπο ζωής και τις συνήθειες

Ως προς τις καθημερινές συνήθειες και τον τρόπο ζωής μας, πέρα από την άσκηση που αναλύσαμε παραπάνω και είναι απαραίτητη, το σημαντικότερο είναι να μάθουμε να καταναλώνουμε άφθονο νερό σε καθημερινή βάση (τουλάχιστον 8 ποτήρια) για να διατηρούνται πάντα ενυδατωμένα τα κύτταρα του δέρματος και να είναι πάντα υγιές και τονωμένο.
Επίσης, κάποια μασάζ για να βελτιώσουμε την κυκλοφορία που έχει μεγάλη σχέση με τη σύσφιξη της επιδερμίδας, χρειάζεται να τα ενσωματώσουμε στο πρόγραμμά μας.
Καλό είναι ακόμα να αποφύγουμε να χρησιμοποιούμε τα σκληρά σαπούνια και τα προϊόντα με διάφορα χημικά που καταστρέφουν το δέρμα μας στεγνώνοντάς το. Χρειάζονται πιο φυσικά, ήπια και ελαφριά προϊόντα, όταν προσπαθείς να αποκτήσεις σφιχτή επιδερμίδα σε όλο το σώμα.
Τέλος, απαραίτητη είναι φυσικά και η κατάλληλη προστασία από τον ήλιο και τη βλαβερή του ακτινοβολία, κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες και τις επίφοβες ώρες. Το δέρμα με την συστηματική έκθεση στις βλαβερές ακτίνες του ήλιου χάνει την ελαστικότητά του αλλά και αφυδατώνεται. Είναι σημαντικό να χρησιμοποιείς αντηλιακό πριν βγεις καθώς και να το ανανεώνεις αλλά και να προσπαθείς να καλύπτεις το σώμα σου ανάλαφρα μακριά υφάσματα αποφεύγοντας την απευθείας έκθεση της επιδερμίδας.

ΠΗΓΗ